2013年9月25日 星期三

Stay Young 保持年輕


【men's uno電子報】提供流行穿搭、單品介紹等內容,讓你輕鬆掌握流行時尚訊息,成為最具魅力的時尚質男! 【Sense好感電子報】給您新觀念,一種實踐質感生活的方法!旅遊、設計、美食,展現品味生活的價值與憧憬!
無法正常瀏覽圖片,請按這裡看說明   無法正常瀏覽內容,請按這裡線上閱讀
新聞  專題  理財  追星  社群  Blog  哇新聞  電子書  
2013/09/26 第28期  |  訂閱/退訂  |  看歷史報份
 
本週課文 Stay Young 保持年輕
英語達人 Q1: Who is the man with brown hair? I am curious __________ him.
語文教室 Now worry less and smile more.
好康快報 讚! 送390小時聽說讀寫!!
Stay Young 保持年輕
Amy: My birthday is next week. I am turning 30.

Jean: Really? You don't look more than 25!

Amy: Yes, I do. I look old. I have wrinkles near my eyes.

Jean: I have wrinkles too. But I don't worry about them.I can't do anything about them.

Amy: Yes, you can. You can put wrinkle cream on them.

Jean: You can use a lot of cream. But you spend a lot of money. Just forget about your wrinkles.

Amy: I can't. I don't look young anymore.

Jean: You do too! Now worry less and smile more. That keeps you young.

Amy: I can try.

Amy: My body feels old too. I can't get up in the morning.

Jean: I can't either. But I just feel tired.

Amy: Well, I am tired too.

Jean: Maybe you don't get enough sleep.

Amy: Then I am getting old! Young people don't need a lot of sleep.

Jean: That's not true. I just read something about teenagers. They need nine hours of sleep each night. Sleep more. And you can stay young.

Amy: Maybe wrinkles aren't important.

Jean: They aren't. Everyone gets them. Stay happy and stay young.

Amy: I can be happy. And you can help me.

Jean: Sure! How?

Amy: Come to my birthday party!

愛咪:下週就是我的生日,我就要滿三十歲了。

琴恩:真的嗎?妳看起來還不到二十五歲呢!

愛咪:不,我看起來蠻老的。我眼睛附近有皺紋。

琴恩:我也有皺紋,不過我一點也不擔心。因為我也沒辦法拿它們怎麼樣啊。

愛咪:其實有方法的,妳可以擦防皺乳霜。

琴恩: 妳可以用很多乳霜,但同時妳也得花很多錢。所以,乾脆不要管皺紋就好了。

愛咪:我做不到,我看起來已經不再年輕了。

琴恩: 妳其實看起來蠻年輕的!少點憂慮,多點微笑,這樣妳就會保持年輕。

愛咪:這我可以試試。

愛咪:我也覺得身體變老了,我現在早上都起不來。

琴恩:我也起不來,可是我只是覺得疲倦而已。

愛咪:嗯,我也經常很疲倦。

琴恩:也許妳沒有足夠的睡眠。

愛咪:那我就真的變老了!年輕人不需要睡很多的。

琴恩:不是這樣的。我才剛讀到一篇關於青少年的文章,他們每天晚上需要九小時的睡眠。多睡一點,這樣就能保持年輕啦。

琴恩:也許皺紋並不是那麼重要。

琴恩:沒錯。每個人都會有皺紋,重要的是保持開心,保持年輕。

愛咪:我可以保持開心,這點妳能幫我的忙。

琴恩:沒問題!怎麼幫?

愛咪:請來參加我的生日派對!

 

 

Q1: Who is the man with brown hair? I am curious __________ him.
(A) with (B) for (C) to (D) about

Q2: Did you take my things? There is _______ in my bag.

(A) nothing (B) everything (C) anything (D) something

 

 

Now worry less and smile more.
句中的 less 和 more 是副詞,表達「少一點及多一點」,此為實用例句,很適合在給人建議的時候使用。例句:

• Now eat less and exercise more.

• Now spend less and save more.

 

 

讚! 送390小時聽說讀寫!!

*免費送390小時聽說讀寫!!

訂30期雜誌,送30期Super光碟共390小時,把握機會快搶訂!!

*你加入【LINE每日英文】了沒?

【LINE每日英文】破百萬人! 想要英文一天比一天強,
你加入了嗎?

英語達人解答
(1) D (2) A

 

 

 
 
本電子報著作權均屬「聯合線上公司」或授權「聯合線上公司」使用之合法權利人所有,
禁止未經授權轉載或節錄。若對電子報內容有任何疑問或要求轉載授權,請【
聯絡我們】。
免費電子報 | 著作權聲明 | 隱私權聲明 | 聯絡我們
udnfamily : news | video | money | stars | paper | reading | mobile | data | city | blog | job

沒有留言:

張貼留言

您或許對這些文章有興趣: