2013年8月14日 星期三

Difficult Jobs 困難的工作


【雷驤.Pocket Watch】以畫像當底片,將城市風情片片拼湊、凝聚生活原味,生命風貌即在此刻現形!! 【美麗佳人時尚電子報】不僅告訴你最新流行服飾與美容訊息,更要讓女人看見自己,發現世界!!
無法正常瀏覽圖片,請按這裡看說明   無法正常瀏覽內容,請按這裡線上閱讀
新聞  專題  理財  追星  社群  Blog  哇新聞  電子書  
2013/08/15 第22期  |  訂閱/退訂  |  看歷史報份
 
本週課文 Difficult Jobs 困難的工作
英語達人 Q1: __________ you afford to buy that book?
語文教室 When you . . . aren't you . . . ?
好康快報 羽眾不同優惠, 最後1天!!
Difficult Jobs 困難的工作
Kate: Hi, Amy. Are you OK?

Amy: Yes. I just need to take a break from work. My job is so hard! My boss hired a new girl and asked me to train her.

Kate: What's wrong with that?

Amy: She does everything wrong! I have to tell her the same things again and again.

Kate: Oh no. Well, at least you aren't training soldiers.

Amy: True. That would be hard. And something else happened today!

Kate: What happened?

Amy: An order of clothes arrived, and there were so many mistakes! I have to fix the problem and make another order.

Kate: That sounds hard. Well, at least you aren't an engineer. I just read a story in the newspaper. A city has some major problems with their harbor. They hired an engineer, and he has to fix the problems.

Amy: That's a hard job!

Kate: Yes, and it's harder than yours. You can fix your problem easier than the engineer can fix the city's.

Amy: Kate, I just want to talk about my job. Why are you talking about other people's jobs?

Kate: I'm trying to help. Some people have really hard jobs. When you think about their jobs, aren't you thankful for your job?

Amy: I don't want to be thankful. I want to complain! Sorry, I shouldn't complain. I might have a hard job, but it's not the hardest job.

Kate: That's right!

Amy: I should be thankful for people with hard jobs.

Kate: Their hard work improves our lives!

Amy: True.

凱特:嗨,愛咪,妳還好嗎?

愛咪:還好,我只是需要暫時擺脫我的工作休息一下而已。我的工作好困難、好辛苦!我的老闆雇用了一個新人,然後要我訓練她。

凱特:這樣有什麼問題?

愛咪:她什麼事都做不好!同樣的事情我都得一說再說。

凱特:真糟糕。不過,至少妳不是在訓練士兵。

愛咪:是沒錯,訓練士兵一定很困難。今天還發生了一件事情!

凱特:什麼事?

愛咪:廠商送來了之前訂的一批衣服,很多衣服的尺寸都搞錯了,我只好再另外訂一批貨。

凱特:聽起來真不容易。不過,至少妳不是工程師。我剛在報紙上讀到一篇文章,提到一座城市的港口出現了嚴重的問題。他們雇用了一名工程師,他得解決那些問題。

愛咪:那工作真是太難了!

凱特:沒錯,而且比妳的工作還困難。比起那名工程師面臨的問題,妳的問題容易解決得多了。

愛咪:凱特,我只想談談我自己的工作,妳為什麼一直提起別人的工作?

凱特:我想幫妳啊。有些人面對的工作非常困難,一旦想到那些人的工作,妳難道不會對自己的工作覺得感恩嗎?

愛咪:我不要覺得感恩,我要發牢騷!真抱歉,我不該埋怨的。我的工作也許不容易,可是絕對不是最困難的工作。

凱特:沒錯!

愛咪:我該感謝那些從事困難工作的人。

凱特:他們困難的工作讓我們的生活得到了改善。

愛咪:的確。

 

 

Q1: __________ you afford to buy that book?
(A) Have (B) Will (C) Can (D) Do

Q2: The __________ the fruit, the __________ I want to eat!.

(A) better; most (B) better; more (C) best; most (D) best; more

 

 

When you . . . aren't you . . . ?
• When you talk to your friend, aren't you happy?

• When you don't wear a jacket, aren't you cold?

 

 

羽眾不同優惠, 最後1天!!

*羽眾不同優惠專案,好枕好眠

天然會呼吸的羽毛枕,現在訂就送一對到你家,8/15截止,
把握最後機會!!

*你加入【LINE每日英文】了沒?

【LINE每日英文】破100萬人! 想要英文一天比一天強,
,你加入了嗎?

英語達人解答
(1) C (2) B

 

 

 
 
本電子報著作權均屬「聯合線上公司」或授權「聯合線上公司」使用之合法權利人所有,
禁止未經授權轉載或節錄。若對電子報內容有任何疑問或要求轉載授權,請【
聯絡我們】。
免費電子報 | 著作權聲明 | 隱私權聲明 | 聯絡我們
udnfamily : news | video | money | stars | paper | reading | mobile | data | city | blog | job

沒有留言:

張貼留言

您或許對這些文章有興趣: